Vind jij het moeilijk om te bepalen wat je diensten waard zijn? Bepaal je je prijs aan de hand van een uurtarief en probeer je daarbij ook nog laag in te zetten? Ik help je graag verder op weg om de werkelijke waarde van je diensten te zien. Onlangs had ik een coachingsdag met een bijzondere yogadocente. Ik stelde haar één van de zes vragen die ik tijdens de Constante Klantenstroom dag gebruik om meer inzicht te geven in de waarde van je diensten en hoe je hiermee meer klanten aantrekt. Dit is wat ik haar vroeg:
‘Denk terug aan de grootste uitdaging die je ooit in je leven hebt ervaren. Kun je je het moment herinneren waardoor alles veranderde?’ Haar gezicht begon te stralen. ‘Oh ja, dat weet ik nog precies,’ zei ze. ‘Ik zat tegen mijn tweede burnout aan, doordat ik werk deed dat niet goed voelde. Op het werk kwam een masseuse langs en ze voelde een enorme knoop in mijn buik. Ze drukte erop, de pijn kwam naar buiten en ik begon te huilen. Al mijn opgekropte verdriet kwam eruit. Deze masseuse zei tegen mij: ’Jij gaat later hetzelfde soort werk als ik doen.’ Op dat moment nam ik het besluit om naar mijn eigen innerlijke stem te luisteren en een yoga opleiding te gaan doen. Niet eens met de gedachte om daar mijn beroep van te maken, maar gewoon omdat ik dat graag wilde doen, mijn eigen pad wilde volgen.’
Haar verhaal raakte me. Het liet zien hoe ze de lessen, die ze leerde tijdens dit keerpunt in haar leven, nu doorgeeft aan anderen. Ze leert vrouwen in haar yogalessen om naar hun innerlijke stem te luisteren en hun eigen pad te volgen. Ook voelde ik een diepe ontroering en dankbaarheid voor het werk dat ik zelf mag doen. Zie je hoe waardevol het werk is, dat deze masseuse doet?, vroeg ik haar. En hoe waardevol het werk is dat jij nu doet?
Het was een magisch moment. Er gebeurde iets, waardoor mijn klant en ook ikzelf een dieper besef kregen van de waarde die we met ons werk leveren. Later dacht ik: wat als deze masseuse dit verhaal van onze gezamenlijke klant in haar marketing zou integreren? Het zou mensen de werkelijke, transformatieve waarde van haar werk laten zien en klanten op een natuurlijke wijze aantrekken. Wie ben je? Waar ben je? Ik zou je hier graag bij helpen. Ik hoop dat je mij vindt.
PS Wil je ook meer inzicht in de waarde van jouw diensten? We gaan hiermee aan de slag tijdens de Spirituele Businessplan training op 10 en 17 mei. Je kunt je hier aanmelden.
Our wounds are openings to creation – Rumi
Volg je hart!
Namasté,
Suzanne
PS Schrijf je nu in voor de Spiritueel Businessplan training op 10 en 17 mei en creëer een keerpunt in je eigen leven.