Selecteer een pagina

Probeer je klanten te werven met flyers, kortingen en advertenties? Heb je hier een gevoel van plaatsvervangende schaamte bij? Goed nieuws! Je hoeft helemaal geen Traditionele Marketing in te zetten, om klanten aan te trekken. Graag geef ik je 5 redenen waarom Traditionele Marketing niet werkt voor spirituele ondernemers én wat wel werkt.

1) jouw diensten zijn geen onpersoonlijke producten
Traditionele Marketing gaat over hetzelfde standaardproduct aan iedereen verkopen. Het is een onpersoonlijk proces. Maar jij verkoopt geen appels, goedkoop plastic speelgoed of auto’s. Jij verkoopt diensten die het leven van mensen veranderen, diensten gebaseerd op vertrouwen, intimiteit en integriteit.

2) de waarde die je biedt ligt niet in het vragen van de laagste prijs
Voor doorsnee goederen geldt dat je waarde toe kunt voegen door de prijs te verlagen. Het tegenovergestelde is waar voor spirituele ondernemers. Het is voor een groot deel de commitment van de klant die waarde creëert. In onze maatschappij geldt nog steeds hoe hoger de prijs, hoe groter de commitment. De prijs verlagen heeft dus het tegenovergestelde effect. Daarmee zijn zowel je klant en jijzelf juist minder geholpen.

3) de waarde van je dienst ligt niet in het mensen helpen om zich te verbergen voor hun angsten
De meeste mensen gaan consumeren wanneer ze zich alleen of onzeker voelen. Voel je je niet lekker in je vel? Koop nieuwe kleren! Traditionele marketing helpt je om je pijn te verdoven. Jouw waarde ligt in het mensen helpen om hun angsten aan te gaan en deze te overkomen.

4) jouw gedachtepatroon is niet gebaseerd op angst en schaarste
Traditionele Marketing werkt niet voor spirituele ondernemers, praktisch niet en ook op energetisch niveau niet. Het voelt niet goed en resoneert niet met je gedachten over liefde en overvloed.

5) jouw grootste motivatie is niet het bereiken van een giga omzet
Bij Traditionele Marketing is omzet de grootste motivator. Voor spirituele ondernemers is het bij willen dragen aan een betere wereld de grootste motivatie. Omzet is voor hen een middel.

Je houdt van je klanten, maar haat sales. Wat werkt wel?
Werken vanuit authenticiteit, een ‘tribe’ opbouwen, echte contacten en connecties maken. Een bedrijf bouwen dat zowel betekenis als beloningen creëert; dit is Spirituele Marketing. Spirituele Marketing begint bij een Spiritueel Businessplan.

“Work is love made visible”- Kahlil Gibran

Volg je hart!

Namaste,

Suzanne

Ps Start met marketing vanuit je hart!

Suzanne Groenstege is Spirituele Marketing Coach en Authentic AbunDance Agent. Zij helpt spiritueel ondernemers die worstelen met het concreet neerzetten van hun talenten en missie. Door de inzet van Spirituele Marketing krijgen zij met meer voldoening meer klanten. Zij vergroten hiermee hun positieve impact op de wereld.