Selecteer een pagina

Doe jij het al? Heb je het allemaal wel nodig? En wat levert het je nou eigenlijk op? Website? LinkedIn? Facebook? Twitter? Pinterest? Ebook? Strategiegesprekken? Search Engine Advertising? SEO? Testimonials? Youtube? Blog? Online communities? Evenementen? Mobile apps? Netwerken? Call to action? Voel je je overdondert door het enorme aanbod van marketingmiddelen? Hoop je stiekem dat het voldoende is om dankbaar te zijn, positieve affirmaties te gebruiken en je klanten goed te helpen?

Intenties zetten, visualiseren, je boodschap helder krijgen, weten vanuit je essentie wie je doelgroep en wat je aanbod is (respectievelijk stap 1 t/m 4 van het Spiritueel Businessplan); het is allemaal leuk en aardig (en noodzakelijk). Maar wat kun je nu vervolgens concreet doen om je bedrijf te laten groeien? Je moet de engelen vragen om je te begeleiden én zelf je handen uit je mouwen steken als je een succesvol bedrijf wilt neerzetten. Stap 5 van het Spirituele Businessplan roept op tot actie.

Stap 5 van Spiritueel Businessplan: onderneem geïnspireerde actie
De vijfde stap van het Spirituele Businessplan is een keerpunt. Je gaat van zijn naar doen, vanuit je hoofd (je innerlijk weten), via je hart (je essentie) naar je handen. Je gaat handelen. Mooi hè, dat zowel het woord hand en handel hierin terugkomen. Stroop je mouwen maar op, je gaat aan de slag!

Must-do 1: Mindful Marketing
Deel je kennis in blogs, voer gratis strategiegesprekken, geef ebooks of meditaties weg. Maak via sociale media contact met de mensen die jij wilt dienen. Ga on- en offline netwerken en geef  (deel)oplossingen voor de problemen van jouw klanten. Wees zichtbaar en herkenbaar voor de mensen die op zoek zijn naar jouw expertise. Zorg o.a. voor een duidelijke, aantrekkelijke en goed vindbare website. En doe dit alles mindful, vanuit je essentie.

Must-do 2: Heart-centered Sales
Verkopen is geven en ontvangen tegelijk, je creëert een win-win situatie, waarbij je waarde creëert voor je klanten en voor jezelf. Zorg ervoor dat je op het juiste moment, het juiste aanbod doet. Timing is heel belangrijk in sales, iets dat je leert aanvoelen met Heart-centered Sales.

Must-do 3: Authentic Abundance Actionplan
Laat je niet ontmoedigen door alle mogelijke marketingmiddelen die er zijn. Tip: kies maximaal 3 marketingstrategieën en benut die optimaal. Consistentie is belangrijk, het zorgt voor vertrouwen. Zet dit alles in een duidelijk actieplan, zoals het Authentic Abundance Actionplan, zodat je steeds weet wanneer je wat het beste op kunt pakken. Een ongeschreven wet in het zakenleven luidt: Elk uur dat je besteed aan planning betaalt zich tienvoudig uit in productiviteit.

PS Ook aan de slag met het Spirituele Businessplan? Over krap 3 weken (10 & 17 mei) geef ik de Spiritueel Businessplan Training. Er zijn nog enkele plekken beschikbaar.

Just do it! – Nike

Volg je hart!

Namaste,

Suzanne

PS Meld je nu aan voor de Spirituele Businessplan Training als je verzekerd wilt zijn van een plekje. Het gaat hard met de inschrijvingen en deze training wordt dit jaar slechts één keer gegeven.

Suzanne Groenstege is Spirituele Marketing Coach en Authentic AbunDance Agent. Zij helpt spiritueel ondernemers die worstelen met het concreet neerzetten van hun talenten en missie. Door de inzet van Spirituele Marketing krijgen zij met meer voldoening meer klanten. Zij vergroten hiermee hun positieve impact op de wereld.